lørdag den 27. oktober 2018

Christmas Slider card

Jeg har lavet dette dobbelte slider kort, hvor der er plads til at skrive en hilsen på 2 sider,
der kan trækkes ud fra kortet.
Jeg har brugt designpapir fra Mintay. Serien hedder Christmas Stories.
Jeg har brugt papir fra begge blokke str. 6x6" og 12x12".






De 2 sider, der kan trækkes ud af kortet har jeg lavet, som det fremgår af billederne her.
Basen måler 11,5x13,5 cm. Jeg går 1½ cm hen på det lange led og laver et snit på 0,8cm mod midten både foroven og forneden. Der skæres en 0,8cm strip væk, og hjørnerne afrundes i de ender, der kommer til at vende ud fra kortet.
De 2 tapper på hvert sidestykke skal forhindre, at siden kan trækkes helt ud af kortet.
Siderne skal blot kunne trækkes til siden, så man kan læse en evt. hilsen i kortet -og dernæst skubbes ind på plads igen.

Mønsterpapiret til de 2 sider måler 9,3x13cm og her afrundes hjørnerne også.
Husk: hvis du vil stemple eller stemple noget på siderne, er det nemmest at gøre det nu,
 inden siderne limes ind i hver sin kortbase.

Jeg har brugt 2 kortbaser fra Anita's Card 13,5x27cm. De falses på midten, og der skal laves en slids i falsen, hvor siderne kan trækkes gennem. Der skæres midt i falsen og snittet stopper ca. 1½cm fra top og bund. Nu kan siderne føres gennem slidserne på hver sin kortbase.

Kortbaserne lukkes med 6mm dobbeltklæbende power-tape, og bemærk der kun er en bane tape foroven og forneden og 2 baner i den ende, hvor siderne stopper inde i kortet. Der bliver så en ca. 1,8cm flap udenfor kortbasen, når den er limet sammen. Denne flap er til at trække i.

Her er begge kortbaser lukket om hver sin side-flap, der kan trækkes ud af basen og stopper, når de indvendige tapper går mod kanten, hvor slidsen er lavet.
Jeg har brugt Nuvo Deluxe Adhesive til at lime de 2 baser sammen.

 
Nu dekoreres kortet efter ønske og husk der ikke kan være pynt på de 2 sider, da det vil give problemer med slider-funktionen.

Jeg har lavet 2 cirkler med en cirkel-punch. De er foldet på midten og limet på som "håndtag".

Jeg har brugt stempelsættet: Hand lettered Holiday fra My Favorite Things.
Derfra har jeg brugt 2 forskellige tekststempler og de små kristjørn-blade.

Blade og tekster er varmembosset med Versamark stempelpude og
Rose-gold embossing pulver fra Altenew.

Det lækre glitter karton på forsiden under mønsterpapiret er af mærket
Craft Perfect-Welsh Gold fra Tonic Studios.

Der er brugt en lille sløjfe af hampsnøre og rose-gold sequins.

Det var alt fra mig i dag. Ha' en skøn weekend derude.
Anne-Mette







2 kommentarer: