tirsdag den 13. november 2018

Gaveæske til 5 stk. A6 kort

I dag blogger jeg med endnu en gaveæske med magnetluk. Jeg er blevet ret glad for at bruge magneter til at lukke mine æsker med. Det gør æsken ret eksklusiv, synes jeg.
Denne æske er lavet til 5stk. A6 kort med kuverter, og den er tænkt som en adventsgave til min mor.
Hun sætter nemlig pris på at skrive sine julekort i hånden og ikke på pc'en.

I mens jeg venter på at få fingrene i den nye smukke juleserie fra Maja Design, har jeg været i gemmerne og fundet en af de tidligere smukke juleserier fra Maja Design.
Jeg har brugt: I wish-serien, der er i de smukkeste traditionelle julefarver,
som min mor sætter pris på.


Gaveæske til 5stk. A6 kort med kuverter:





Nu til de 5 julekort, der også er lavet med mønsterpapir fra I wish-serien.
Kortbasen er lavet i kraftkarton. Kortene måler 10,5x14,8 og indeni har jeg limet et stykke cremefarvet karton 10x14,3cm til at skrive på.
Fælles for disse julekort er, at de er ret enkle og ikke alt for pyntede, da de ellers ikke kan være i æsken. Gnomerne har sneget sig med, da mor er ret vild med nogle andre kort, jeg har lavet med de skønne gnomer.




Jeg har brugt forskellige dies:
Tim Holtz: Winther Wonderland
Memory Box: Julekugle
Joy: Poinsettia
Scrapman: 2 forskellige Doilies
MFT-Dienamics: Stitched mini scallop rectangle STAX
Cheery Lynn: Horizon Fishtail Scalloped Banners
Marianne Design: Tomte Gnome
Simple and basic: pierced circles
Creative Expressions: Stitced hills and clouds
Yvonne Creations: Merry Christmas
Impression Obsession: Merry Christmas and a Happy New Year

Det glitterkarton, jeg har brugt er Welsh Gold fra Tonic Studios.
Den julerøde karton er American Crafts 12x12".
Jeg har brugt rose-gold og clear drops fra Studio Katia.

De 5 julekort er sammen med en tilhørende kuvert pakket separat i celofanposer.

Vejledning:


Æsken er lavet i kraftkarton.
Du skal bruge 2 stykker, der skal limes sammen.
1. stykke(ryg og flap): 6 3/4x11 1/2"
2. stykke (front med lille flap til at lime de 2 stykker sammen med): 6 3/4x8 1/2"


1. stykke falses:
på det smalle led ved 1 - 5 3/4"
på det lange led ved 6 1/2 - 7 1/2"



2. stykke falses:
på det smalle led ved 1 - 5 3/4
på det lange led ved 6 1/2 - 7 1/2


De 2 stykker klippes til som vist på billederne.
Den nederste lille flap på det 2. stykke(billed 2) skal limes fast på 1. stykke(billed 1) i bunden, så denne lille flap er skjules inde i æsken.

Pga. limningen bliver der en indvendig kant forneden i æsken. For at undgå, at det man vil komme i æsken, skal gå mod kanten, så kan der med fordel limes et stykke mønsterkarton indeni, så denne kant dækkes. Så vil kortene ikke støde mod kanten. De 2 små sideflapper kan limes mellem de 2 sider, så de heller ikke laver en kant indvendig i æsken.



 Her ses hvorledes jeg har sat bånd(dobbelt) og magnet fast med powertape på indvendig side af den store flap. Dernæst beklædes denne side med mønsterpapir.


 Når den 2. magnet skal placeres på forsiden af æsken, så sætter jeg den fast til 1. magnet og kommer powertape på som ses på dette billede.


Dernæst lukker jeg flappen ned og 2. magnet sidder nu præcist som ønsket.
Og nu kan resten af æsken dekoreres.

Jeg har taget udgangspunkt i den gaveæske med magnetluk til 5 stk. kort i 10x10cm,
som jeg lavede for nylig. Den finder du her.


Det var lidt inspiration fra mig til dig. Tak for besøget her på bloggen.
Jeg håber du snart kigger forbi igen. 

Varme scraphilsner
Anne-Mette



1 kommentar:

  1. Fandt lige denne og det er lige, hvad jeg kunne tænke mig at lave til mit julemarked. Vil glæde mig til at komme i gang med dem.

    SvarSlet