mandag den 19. marts 2018

Tag med Distress Resist Spray

Jeg har lavet dette tag med den nye Tim Holtz Distress Resist Spray fra Ranger. Der er mange muligheder for at lave nogle flotte baggrunde med den, og jeg må sige, at den allerede er blevet en favorit her hos mig.


Jeg har udstanset et tag i Mixed Media Cardstock fra Ranger. Dertil har jeg brugt den største die fra sættet Sizzix Framelits Tag Collection by Tim Holtz.
Jeg lagde mit tag ned i en kasse og lagde min stencil henover. Dernæst sprayede jeg med Distress Resist Spray -fjernede stencil'en* -dryssede embossingpulveret henover og til slut brugte jeg min heatgun til at smelte embossingpulveret med.
*Når du sprayer med Resist Spray henover en stencil, er det vigtigt, at du umiddelbart efter, den er brugt, kommer den i en balje med lunkent vand tilsat lidt opvaskemiddel. Ellers får du ikke Resist Sprayen af din stencil.





Jeg har sværtet baggrunden med Distress Oxides i farverne Wilted Violet og Twisted Citron. Jeg har desuden brugt Black Soot til kanterne. Da baggrunden var tør, sprøjtede jeg enkelte vandstænk ud over den. Da vandet havde siddet lidt duppede jeg det af. Det giver et flot "distressed look". Jeg lavede et tag i sort karton, der var 0,5 cm i større end mit udstansede tag og limede de 2 tags sammen. På bagsiden pålimede jeg et hvidt udstanset tag til at skrive på.


Lavendlerne er udstanset i sort karton  med en die fra sættet Sizzix thinlits Wildflowers by Tim Holtz.
Sentiment og rammen omkring er stempler fra sættet Simple Sayings fra Stampers Anonymous Tim Holtz. Først har jeg stemplet rammen med Versamark og drysset Aqua Tinsel embossingpulver fra Ranger over. Dernæst har jeg varmet det op med varmepistolen. Jeg har stemplet "just celebrate" med Archival Ink Jet Black inden i rammen og til sidst udskåret rammen med den die der passer dertil fra Tag Collection diesættet . Jeg har sværtet med Distress Oxides i de samme farver som jeg har brugt til baggrunden. 

Dette var lidt inspiration fra mig. Jeg håber, du snart kigger forbi igen.
Med ønsket om en dejlig dag.

Anne-Mette

1 kommentar: