onsdag den 14. marts 2018

Tag til Konfirmanden med Distress Resist Spray

 Nu fik jeg endelig tid til at afprøve den nye Distress Resist Spray fra Ranger -og jeg er begejstret.
Jeg har brugt den sammen med mine 2 nye embossingpulvere ligeledes fra Ranger.
Farverne er Navy og Cranberry og de er meget smukke -og absolut nye favoritter.
I dag viser jeg 2 tags, der ligner dem fra mit blogindlæg i går.






 Jeg har først sprayet med Resist Spray tæt på det tag, der er udstanset i mønsterpapir(træstruktur). Dernæst har jeg drysset embossingpulver på og opvarmet det med min Heatgun.
Deraf fremkom det meget tætte/fine lag på overfladen.
Da det blev koldt skruede jeg låget af Resist Spray'en og duppede lidt Resist Spray på i lidt større dråber, dryssede med embossingpulver igen og opvarmede endnu en gang med min Heatgun.
Disse dråber ses tydeligt på ovenstående billeder.

Nedenfor viser jeg, hvordan jeg har udstanset konfirmation i et stykke karton med
embossing powder i de 2 farver, som jeg har brugt til baggrunden på mine tags.

Jeg har lavet et stykke karton i begge farver. På kraft-karton har jeg sværtet med min
VersaMark pad, drysset embossing-powder over og til sidst varmet med min Heatgun.
Det giver efter min mening en lækker lidt rustik overflade.
Det er vigtigt, at overfladen ikke er for glat/smooth på det karton, man bruger.
Ellers risikerer man, at embossing overfladen skaller af, når der udstanses i det.


Jeg har brugt flg. materialer:
CREAlies - Die - Crea-Nest-Lies Extreme Labels & Tags - 10
My Favorite Things die set - Stitched fishtail sentiment strips
Dixi Craft - Die - MD0064 - Mand og kvinde
Dan Dies - Konfirmation mellem
Ranger - Embossing Powder - Navy
Ranger - Embossing Powder - Cranberry
Ranger - Distress Resist Spray
VersaMark - Watermark Stamp Pad
Riddersholm Design - Woodlands of Scandinavia - Dusty
Crafter's Companion - Neenah Classic Crest Card Solar White
Play Cut Sort karton

Tak for besøget på min blog. Jeg er sikker på, at jeg snart skal lege med Distress Resist Spray igen. Så hold øje, hvis du vil se med.
Ha' en dejlig onsdag.
Scraphilsner

Anne-Mette

2 kommentarer:

  1. Som alt andet du laver, er de så lækre og gennemførte...skønne nye indkøb
    God weekend

    SvarSlet